+facebook

+twitter

+Blog II


Abah, kami menanti kepulanganmu :')
Sunday, March 3, 2013 | 10:07 PM | 0 weird people
Assalamualaikum to all bloggers, stalkers, readers and my friends :) Ha ha ha hacummmmmm. Ish sapa pulak tak mandi ni? *act sendiri yg tak mandi* haha x') lama tak online, tahun bila pulak laa boleh online hari hari macam dulu. Dah lepas PMR pown still tak boleh online ni tak besh laaa :'( Sepatutnya tahun lepas ah tak boleh nak online hari-hari. Ni terbalik tahun pulak, hehew.

Hai awak awak awak dan awak, parents hampaa sihat takk? Yang sihat alhamdulillah lah, kalau ada parents yg tak sihat tu tolonglah jaga yeee. Jangan bila dah teruk baru nak salahkan diri sendiri pulak. Parents aku pulak, alhamdulillah sihat. Tapi...... :')
Hal peribadi tak boleh nak public sesuka hati, but aku nak story sikit jaa. Disebabkan berlakunya pergaduhan antara mama dengan abah, depa dah buat keputusan yang terbaik mungkin. Keputusannya...................nak berpisah? Awalnya, YAA! Aku mengaku, memang aku happy gila bila abah mama nak bercerai. Sebab apa? Sebab, lepas ni takdak laa sapa sapa boleh halang aku lagi nak pi sana sini. Tapi aku tak sedar, cerai tu bukan perkara yang mudah bagi orang yg dah berkahwin. Tak boleh dibuat main hal macam ni. Kannn? Tapi aku ni selfish sangat pasal ni. Kira nak bebas jaa! Apa hang ni eyka? Dah gilaaa kaaa? K, bila berlakunya penceraian antara mama dengan abah buat kali yang kedua baru aku sedar. Kenapa abah larang aku buat itu ini, macam :

✘ abah tak bagi bercinta
   #sebab abah taknak anak dia lalai , buat benda yang tak senonoh & abaikan pelajaran.

✘ abah tak bagi keluar jauh-jauh, prangin, queensbay & merata la.
  # sebab abah takut jadi apa-apa dekat luar, kalau abah busy memang abah tak boleh nak pegi tengok atau tolong. tak kan nak susahkan orang pulak & abah taknak aku jadi liar.

✘ abah tak bagi keluar malam walaupun dengan perempuan
   #abah taknak aku jadi teruk macam orang-orang zaman sekarang *tak semua*

✘ abah tak bagi rapat sangat dengan budak lelaki.
  # mungkin abah takut aku join depa depa ni isap rokok, abah tak bagi kawan dengan lelaki walaupun budak satu kelas.

Tapi sebabkan kes macam ni jugak buat aku jadi liar, tak kan sampai kawan dengan budak lelaki pun takboleh? Sumpah aku tak faham. Kalau abang boleh pulak? Mungkin sebab abang lelaki? Boleh pertahankan diri? Dan kenapa dia boleh pulak kawan dengan perempuan? Bukan kah sama dengan aku? Parents perempuan tu mesti marah jugak kalau keluar dengan lelaki kan. Hmm! For second time iaitu esok hari penceraian abah dengan mama akan dilancarkan di PAFS :') Sanggupkah aku nak ikut? Sanggupkah aku nak dengar abah lafaz? Sanggupkah aku nak tengok mama menangis & sanggupkah aku nak bengkakkan mata aku lagi? Pagi sabtu, cukuplah aku menangis teruk sangat sampai mata takboleh nak bukak cuma kerana rindukan abah. Masa tu memang sebak gila lah, tengah best best tengok tv tiba-tiba teringat dekat abah. Aku terus lari masok bilik dengan alasan mengantuk nak tidur. Padahal? Aku cepat-cepat ambil gambar abah dalam dompet mama. Then masuk bilik sambil peluk gambar tu, nasib bilik aku takda lampu. Mama tak lah perasan sangat yg aku tengah menangis :'(

abahhhh :') esok abah datang PAFS okay? Ika rindu sangat dekat abah :'(


Abah dah taknak kami semua ambil tahu pasal dia lagi lepas ni, apa yang berlaku dekat abah jangan ambil peduli? Mungkin life Ika dah tak macam dulu tanpa abah. Abah! Nanti abah nak pegi Sabah kan? Lahad Datu? Dengar dengar ja lahad datu lagi laju air mata Ika mengalir. Abah! Abah jaga diri kat sana ea? Ika harap abah terselamat. Abah berjuang demi negara :') ILOVEYOU abah :'(

Ini SMS TERAKHIR SEORANG SYUHADA VAT69 YANG TERKORBAN DILAHAD DATU. Ya Allah, sebak aku baca :')

and this, my lovely dad :'(




Tanpa abah siapalah kami semua. TerimaKasih sebab dah didik kami dari kecil hingga ke sekarang :') Abah! Kami kat sini insyaAllah tak ada apa-apa yang perlu dirisaukan. Abah gerak ke Sabah nanti hati hati ya. Jangan berhenti berdoa dekat Allah. Sesungguhnya Allah maha mendengar dan maha kuasa. Kami sentiasa doakan abah berada didalam keadaan yang selamat. We love you abah :'(


KenjiMocha's blog. Visit here again, thankyou :*


Welcome to my blog

Facebook | Facebook II |Twitter

❁ Hi, speaking here is Wicxx. Welcome to Si Chubby Berceloteh blog. You have step when you was here. Do follow and leave ur yourfootprint on my cbox. It's so easy! Not allowed at here is copypigcatanddog. Be nice here ♥ Thankyou.


Back to entry
Owner & MaLove
Exchange Link
Shopping RESIPI


Click Me
>
✖✖ dislike me? ✖✖Click Here

Ƥσтρɛт Ħɛяɛ ヅ


Contact me here


Followers